Forum BRYKIECIARKI Strona Główna BRYKIECIARKI
Maszyny i urządzenia do produkcji brykietów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

brykieciarka hydrauliczna, doświadczenia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BRYKIECIARKI Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
panter




Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:04, 18 Gru 2011    Temat postu:

Panowie, silników się nie maluje. One nie rdzewieją, a każda warstwa farby zmniejsza ilość oddawanego ciepła do otoczenia przez co silnik się bardziej grzeje. Silnik można oczyścić z kurzu, brudu i ewentualnie pomalować osłonę wentylatora. Żeberek nie powinno się malować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek4168




Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 743
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Nie 14:47, 18 Gru 2011    Temat postu:

Masz rację, ale silnik jest na wyrost do tej pompy, będzie co najwyżej ciepły, a nie jest to silnik nowej generacji, stojan ma żeliwny i nalot rdzawy był na min, chciałem żeby wyglądał schludnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maniek3K




Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 9:31, 24 Sty 2012    Temat postu:

darek4168 napisał:
Masz rację, ale silnik jest na wyrost do tej pompy, będzie co najwyżej ciepły, a nie jest to silnik nowej generacji, stojan ma żeliwny i nalot rdzawy był na min, chciałem żeby wyglądał schludnie.


Kolego Darku jestem hydraulikiem siłowym z ponad 20-letnim doświadzeniem i muszę stwierdzić, że niestety ten silnik nie jest na wyrost Sad pompa 25 l/min przy 200 barach daje pobór mocy na poziomie 8,17 kW a z tego co widzę to pompeczka dmuchnie 240 bez bólu i będzie problem bo to ci da obciążenie przekraczające 9,8 kW. Z tego co widzę to najprawdopodobniej jest to pompa PTO z hydralu, a co za tym idzie raczej nie zapomnij o filtrach najlepiej na zlewie o dokładności oczyszczania minimum 10mikronów bo inaczej to długo ona nie pożyje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek4168




Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 743
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Wto 19:04, 24 Sty 2012    Temat postu:

Witam. Dzięki kolego za wskazówki, ja takiego doświadczenia w hydraulice nie mam, dlatego dałem taki zestaw pompa silnik ponieważ w poprzedniej maszynie był 7,5KW i 40l/min, pompa, silnik był tylko ledwo ciepły ale maszyna nie pracowała na trzy zmiany tylko kilka godz. dziennie, bardziej się nagrzewał olej. Co do filtrów to oczywiście są ssący i powrotny. Pompy w obydwu maszynach to tłoczkowe PTO z hydralu.

Foto cd. szafka sterująca, brak tylko przekaźnika czasowego do motoreduktora podajnika, którego jeszcze nie mam. Jak widać bardzo prosta.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez darek4168 dnia Pią 12:44, 18 Paź 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maniek3K




Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 12:45, 25 Sty 2012    Temat postu:

kolego "darek4168" jak już zaczeliśmy to idźmy dalej Very Happy jeśli chodzi o filtry i zbiornik - sprawdzoną metodą podniesienia jakości pracy oleju jest zamknięcie go w szczelnym zbiorniku a jedyny dopływ powietrza (najczęściej w górnej płycie zbiornika) ochraniamy filtrem oddechowym.
Dla dla tej PTO zupełnie wystarcza OP-3 z Sędziszowa. Kosztuje około 40zł ale naprawdę warto (bez zanieczyszczeń ibez wody z powietrza olej starzeje się zdecydowanie wolniej). Jeśli w ten sposób zabezpieczysz zbiornik to będziesz mógł zrezygnować z filtra ssącego, który akurat przy pompach wielotłoczkowych jest niezalecany !!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek4168




Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 743
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Czw 19:05, 26 Sty 2012    Temat postu:

Zbiornik to zrobiłem szczelny, ale przypadkowo nie wiedziałem że takie rozwiązanie zwiększa żywotność oleju, korek wlewowy oryginalny z odpowietrznikiem, filtr ssawny można zdjąć, lecz na początku zostawię, drobiny z zbiornika na min się osadzą, dzięki za wszelkie rady są bardzo pomocne. Gdybym miał jakieś pytania to mogę zadawać?.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez darek4168 dnia Pią 8:40, 27 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maniek3K




Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:03, 26 Sty 2012    Temat postu:

zadawaj Very Happy parę sztuczek jeszcze znam Mr. Green

a propo nowego zbiornika - a w szczególności siłowników nieznanego producenta - zawsze warto wrzucić parę magnesów do zbiornika - tylko na tyle dużych żeby olej ich nie poderwał, jeśli chodzi o ewentualne opiłki to nie zastąpi ich żaden filtr - najlepsze neodymy Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek4168




Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 743
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Pią 9:04, 27 Sty 2012    Temat postu:

Neodymy dobra rada, co do filtra powrotnego zastosowałem dwa równolegle takie, magnes mają wewnątrz:
FSN-16
Co Ty na to?. Widziałeś nie jedną maszynę hydrauliczną, czy mógłbyś opisać co po kolei jest w układzie hydraulicznym takiej maszyny, czyli na pewno zbiornik, pompa, rozdzielacz i tu właśnie jaki?, to pytanie pomogło by nie tylko mi, ale wielu na tym forum.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez darek4168 dnia Sob 7:32, 19 Paź 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maniek3K




Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:24, 27 Sty 2012    Temat postu:

2 sztuki FSN-16 = 32 l/min przepustowości, pompę wiem jaką masz więc jeśli chcesz to podaj tylko śrenicę wewnętrzną cylindra i średnicę tłoczyska w siłowniku a wtedy sprawdzimy co ci z tego wyjdzie Evil or Very Mad
Przykładowo dla siłownika 140 średnica wew i tłoczysko fi 70 natężenie przepływu przy cofaniu siłownika głównego wyniesie 32 l/min w takim momencie 2 fsn to bida! minimalny zapas na filtrze to 50% od tego co w nim płynie inaczej spodziewaj się kłopotów bo brud będzie przepychany przez siatkę a nie filtrowany, pozatym fsn-y z siatkowym to dokładność filtracji na poziomie 40 mikronów dla tej pompy to co najmniej o połowę za dużo, producent zaleca 10 mikronów, ale od bidy na 20 też będzie chodzić.
Wypiskę układu też ci wrzucę ale później Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek4168




Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 743
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Pią 16:19, 27 Sty 2012    Temat postu:

Średnica wew. siłownika to 120mm i tłoczysko 63mm. Fsn-y tanie były, tak że nie spodziewałem się że będą dobre, na razie na rozruch zostawię, później się zmieni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maniek3K




Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:29, 27 Sty 2012    Temat postu:

35 l/min chwilowe natężenie przepływu przy powrocie siłownika głównego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek4168




Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 743
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Pią 18:12, 27 Sty 2012    Temat postu:

Czyli filtry trzeba zmienić, na taki minimum 50l/min. , a ten OP-3 za 40zł. , to sam wkład będzie cały filtr będzie droższy, nie?.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maniek3K




Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 19:00, 27 Sty 2012    Temat postu:

OP-3 jest filtrem puszkowym, nie ma obudowy nakręca się go na kruciec, 2 do 3 razy można go umyć w benzynie i przedmuchać wystarcza na około 1000 godzin, nasi klienci średnio 2 do 3 rocznie zużywają jadąc przemysłowo to myślę że u ciebie powinien 1 na ro k styknąć.

W temacie budowy zasilaczy będę uzupełniał ten post więc jak chcesz to wracaj do niego Smile
No to tak:
1. Dobór zbiornika.
Podstawowa zasada-pojemność minimalna zbiornika to 3-krotna wydajność pompy w litrach na minutę.
-podstawowe wyposażenie zbiornika;
poziomowskaz
filtr napowietrzający (może być zespolony z wlewem oleju)
otwór zlewowy oleju najczęściej zamknięty zwykłym zaworem odcinającym, może być zawór wodny np 1/2 lub 3/4 cala.
2. Zespół pompujący:
Pompę dobieramy do aplikacji czyli zastosowania
najtańsze są zębate-wydajności od 1 do 150 litrów bardzo duży wybór
ciśnienia dostępne to około 200 bar-zastosowanie przy brykieciarkach raczej wątpliwe, nie lubią cyklicznej długotrwałej pracy.
następnie wielotłoczkowe osiowe o stałej wydajności-stosunkowo trwałe i o dobrych parametrach ciśnienia (stare WPTO z hydralu dają 400 bar bez bólu) ale wymagają dużych silników elektrycznych.

Wielotłoczkowe pompy osiowe o zmiennej wydajności z regulatorami stałej mocy - dla mnie królowa pomp-silnik obciążony cały czas tak samo -max wykorzystanie mocy - wada to cena dobra jednostka 120 l/min to 1300Eu

zasada doboru silnika do pompy ciśnienie w barach x wydajność w litrach dzielimy przez 550 - wynik to moc silnika w kW

Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maniek3K dnia Pią 20:53, 27 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek4168




Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 743
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Sob 8:34, 28 Sty 2012    Temat postu:

Zbiornik mam zrobiony na 120l, dlatego taki bo w założeniu miała być pompa 40l/min, ale okazyjnie kupiłem 25l/min. Myślałem też o chłodnicy oleju i nawet taką kupiłem (nie oryginalną bo cena takiej jest nie do przyjęcia, taką od samochodu Tatry), z tym że nie wiem czy ją montować, w poprzedniej maszynie olej się grzał, zbiornik był za mały a chłodnicy nie zdążyłem zamontować. Wrócę jeszcze do pomp, pytałem kiedyś o pompę dwustopniową lub dwusekcyjną, nie wiem jak się fachowo nazywa i dzwoniłem nawet do gościa który sprzedawał pompy na Alegro, wytłumaczył mi jak działa, otóż jak ciśnienie w układzie nie jest duże to pracują dwie sekcje, mała 10l/min i duża 60l/min, ruch siłowników jest szybki, jak ciśnienie wzrośnie poza ustawioną wartość, pompa sama odłącza dużą sekcję i pompuje tylko mała, zaleta takiej pompy to silnik do niej tylko 3kw, wada cena 7tyś. zł.

Szafka podłączona, działa doskonale, na razie w cyklu symulowanym, nie ma warunków aby uruchomić maszynę, za duży mróz ale już wiem że to będzie dobrze działać, w niedługim czasie wstawię schemat podłączenia sterowania, w raz z zaciskiem brykietu i podajnikiem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez darek4168 dnia Czw 23:26, 02 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brykiettt




Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 2:22, 20 Lut 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Nie mogę rozszyfrować tego zdjęcia , patrząc na wcześniejsze zdjęcia blacha którą zaznaczyłem to jeden kawałek który w środku ma wyfrezowane okno na tuleje , ale po farbie widać jakby "ramkę" dookoła , tak jakby ta blacha którą zaznaczyłem była wciśnięta do środka (chyba że to tylko ślady na farbie) druga sprawa to nie mogę sobie wyobrazić tego jakim cudem tuleja jest na zero z tą blachą .

Ja to widzę tak że jeśli tuleja ma wyfrezowany otwór 200x56 to blachę robię z oknem 200x56 i nakładam na tuleję .

oczywiście w przypadku gdy tuleja wygląda tak jak tu

[link widoczny dla zalogowanych]

U cienie blacha ma wyfrezowane większe okno niż w tulei i tego trochę nie rozumiem .

Byłbym wdzięczny za wymiary tej blachy , a najlepiej całej obudowy tulei , i tak zrobię o innych wymiarach ale tak orientacyjnie chce porównać z moimi ,


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez brykiettt dnia Pon 2:24, 20 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BRYKIECIARKI Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin