Forum BRYKIECIARKI Strona Główna BRYKIECIARKI
Maszyny i urządzenia do produkcji brykietów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Brykieciarka z silnika ES
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BRYKIECIARKI Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wyremontuj.dom




Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 17:37, 11 Lut 2011    Temat postu: Brykieciarka z silnika ES

Witam Exclamation
Mam pytanie czy jest możliwość przerobienie starego es z dwoma kołami zamachowymi na brykieciarkę tłokową Question
Cz spotkał się ktoś z tym kiedyś Question
Czy wytrzyma wał Question
Czy są jakieś informacje na ten temat Question
Z góry dzięki Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ptaszysko




Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pią 9:27, 25 Lut 2011    Temat postu:

Jest to mozliwe bo są takowe brykieciarki w sprzedaży nawet z jednym kołem zamachowym sam planuje zrobić sobie taką ale na razie nie mam czasu.. Sad
wstępne moje ustalenia
Znaleść silnik s-320 popularny s-18 mozna w razie czego dostać części w Andrychowie naciąć paski na kole zamachowym
następnie sciągnąc głowicę
tłok bedzie prawcował jako suwak do tłoka dorabiamy tłoczysko mysle ze najlepiej z tłoczyska siłownika hydraulicznego nie większe niż 2,5 cm (zeby wytrzymał wał)
teraz najważniejsze dorabiamy tuleję.
Moim zdaniem trzeba zrobić w ten sposób kupuje tuleje (z siłownika) z małym luzem w stosunku do tłoczyska wiercę otwory w dospawanym kołnierzu tuleji zeby pasowały do bloku a potem rozwiercam tuleje na odpowiedni luz wycinam otwór krzyzowy na ślimaka podającego za tuleją krzyzową montujemy drugą tuleję naciętą na niej montujemy zacisk do regulowania zmiany przekroju całosc wzmacniamy obudową czyli w miejscu połaczenia tuleji krzyżowej z zaciskającą.
ślimak podający mozna kupić stalowy bo robią z grubej blachy takie jak przy podajnikach pieca ale trzeba go stoczyc na końcu. ślimak mocujemy z przekładnia i silnikiem sterowany falownikiem to płynnej zmiany obrotów
kupujemy jakiś silnik spalinowy lub elektryczny z elektrycznym moze być problem bo moga wysiadac bezpieczniki a brykieciarka bedzie potrzebowac mocy szczególnie na starcie dorabiamy koło pasowe i mamy napęd brykieciarki

moze ktoś sie dołączy do dyskusji zeby było łatwiej bo moze moja koncepcja byc zła

Jezeli chodzi o tłoczysko to wydaje mi się ze trzeba zrobić z kołnierzem na prawie całe denko tłoka żeby przy pierwszym uderzeniu denko tłoka nie odpadło, skręcić tłoczysko z kołnierzem i tłokiem.
Jezeli chodzi o rozwiercanie tuleji to moze lepiej jednak zostawić ją w spokoju a zeszlifować tłoczysko lub kupić drugie mniejsze o ok 0,7 mm po ustaleniu osiowości. "głowę" tłoczyska trzeba odpowiednio "fikuśnie" stoczyć Smile


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez ptaszysko dnia Wto 10:20, 15 Mar 2011, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek4168




Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 743
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Pią 22:39, 25 Lut 2011    Temat postu:

Mam zamiar taką maszynę zbudować , jak wiesz , tyle że od podstaw nie na bazie silnika ES , nie mam przekonania co do tego że korbowód takiego silnika wytrzyma 7 t nacisku , jaki powinien być w takiej maszynie . Mam zamiar wszystko zrobić masywne , mocne z wymiennymi tulejami , tłokiem . Na wszystkie części rysunki , tak by powstała pełna dokumentacja , bardzo poszukiwana na forum . Brykiet będzie fi 20mm , z bocznym podawaniem wstępnie zagęszczającym , silnik 5 kw plus silnik ślimaka podającego , będzie można taką maszynę podłączyć w garażu .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ptaszysko




Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Sob 12:10, 26 Lut 2011    Temat postu:

Tez mi sie tak wydaje ze korbowód bedzie najsłabszym punktem ale wykorzystanie silnika do esa jest chyba najtańszym sposobem na brykieciarkę w miarę dobra bo brikomaty i inne zrobione na rębakach pseudo 5 tonowych to nie brykieciarka a zabawka dla dziecka a hydrauliczna to za droga dla mnie wszystko wyjdzie w praniu juz czekam na wiosnę zeby się zabrac do roboty...
5kw bedzie za mały chyba ze zrobisz potężne koła zamachowe moim zdaniem najmniej 10 kw


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ptaszysko dnia Sob 12:13, 26 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek4168




Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 743
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Sob 21:28, 26 Lut 2011    Temat postu:

5KW do brykietu 20mm , nie 60mm , napęd ślimaka osobno , z resztą jeżeli taki silnik nie podoła to zmienię na większy. To będzie prototyp , zmiany będą konieczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ptaszysko




Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Nie 0:53, 27 Lut 2011    Temat postu:

Chyba zeby zrobić podwójne przełożenie na paskach i dać mnieszy silnik kosztem wydajności ale czy to za bardzo nie zmniejszy obrotów koła zamachowego a ono ma dawać energie kinetyczną i musi mieć swoje obroty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek4168




Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 743
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Nie 10:34, 27 Lut 2011    Temat postu:

Uderzenie tłoka powinno być około 2t na 1cm2 , fi 20 to 3,14 cm2 (liczę już 3,5) , czyli uderzenie powinno być 7t . W maszynie Wamag fi 60 to 28cm2 , nacisk na tłok to 56t , silnik ma 15kw , teoretycznie silnik 5kw do mojej maszyny powinien być za duży , ale to teoretycznie jak będzie w praktyce zobaczymy, na razie założę taki bo taki mam , po pierwszych próbach będzie wszystko wiadome.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ptaszysko




Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pon 10:53, 28 Lut 2011    Temat postu:

Nacisk przy takim samym kole a właściwie dwóch kołach zamachowych wamaga . 10 kW potrzebne jest na start potem silnik powinien zużywac ok 2/3 mocy. Trzeba by pomysleć nad "lżejszym" startem maszyny zwiększając obciązenie zaciskiem wtedy wg mnie powinno wystarczyć 5 kW. Silnik esa nie jest wysokoobrotowy a jednak moc przenoszona przez korbowód to ok 13 kW -18 KM czyli jedno koło i korbowód powinny być wystarczające.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ptaszysko dnia Pon 10:57, 28 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ptaszysko




Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pon 21:24, 28 Lut 2011    Temat postu:

Sporo ludzisków czyta post i jakoś nikt poza Darkiem nie dorzucił nic do tematu ... Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek4168




Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 743
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Wto 8:56, 01 Mar 2011    Temat postu:

Poczekaj aż wstawię filmik z działającą maszyną to postów będzie mnóstwo , ale z pytaniami . Co do lżejszego startu maszyny , to podajnik będzie osobno załączany , tak że po rozruchu ruszą trociny , silnik gwiazda , trójkąt , łagodny start , co by pasków nie zrywał . Co do przeróbki silnika ES to nie mogę wiele pomóc , ale jest na forum facet co taki silnik przerobił , sprubój jego zapytać jak to działa , tu masz link do tematu.
http://www.brykieciarki.fora.pl/mechanika,3/problem-z-brykieciarka-mimosrodowa-wykonana-z-silnika-es,2248.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ptaszysko




Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 10:23, 02 Mar 2011    Temat postu:

Kupiłem silnik ... koszt 600 zł dostałem gratis tuleje tłoka i sworzeń łączący tłoka z korbowodem . Gościowi zastepował i nie wiedział co z nim zrobić. Teraz musze poszukac tokarki co ma prześwit ok 70 cm Smile do nacięcia rowków na paski.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek4168




Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 743
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Śro 19:32, 02 Mar 2011    Temat postu:

Gdzie chcesz nacinać rowki , na kole zamachowym ?.
Jeżeli tak to spójrz.
http://www.youtube.com/watch?v=R-azJyj0cB4
Ta maszyna ma zwykły pas płaski i brykietuje fi 90mm bez problemu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez darek4168 dnia Śro 19:44, 02 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ptaszysko




Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 22:37, 02 Mar 2011    Temat postu:

Piekielna maszyna... Smile to moje koło jest duzo węższe więc nacinając paski maksymalnie zwiekszę powierzchnię tarcia 3 X HB17 beda w sam raz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek4168




Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 743
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Czw 8:50, 03 Mar 2011    Temat postu:

Zważ na to co by obręcz koła była jak najgrubsza wówczas maszyna będzie miała większego ,,kopa".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ptaszysko




Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 13:39, 03 Mar 2011    Temat postu:

Z pasem roboty mniej ale czuje ze później przy obciązeniach mógły spadywać. Rowki zrobię jak najmniejsze zeby tylko paski weszły. Masz rację im więcej masy po obwodzie tym lepiej. Najbardziej męczy mnie zrobienie współosiowości tłoczyska i tuleji.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ptaszysko dnia Czw 13:56, 03 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BRYKIECIARKI Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin