Forum BRYKIECIARKI Strona Główna BRYKIECIARKI
Maszyny i urządzenia do produkcji brykietów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

matryca do peleciarki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BRYKIECIARKI Strona Główna -> Pellets
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thomasek79




Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:08, 16 Paź 2015    Temat postu: matryca do peleciarki

Witam wszystkich.
Usilnie szukam pomocy w z związku z materiałem na matryce.
Chciałbym zamówić matryce 120 fi 6 mm + rolki z wałkiem , u ślusarza
z prawdziwego zdarzenia , szukam rysunków i wybór materiału
( metalu ) z jakiego ma to zostać wykonane ślusarz poprosił mnie o te dane.
Potrzebuje tych danych aby mógł mi to wszystko wycenić , moze bedzie taniej niż oryginalne części .
Z góry dziekuje za pomoc.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez thomasek79 dnia Sob 18:32, 17 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek4168




Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 726
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Nie 14:12, 18 Paź 2015    Temat postu:

Do zrobienia matrycy i rolek, można użyć różnych stali narzędziowych, od nawet zwykłej ST do stali do nawęglania czy azotowania, aż do pokrycia stali ulepszanej balinitem (powłoką trudnościeralną), wszystko zależy od tego, ile chcesz przeznaczyć na matrycę i rolki. Ja na początek matrycę i rolki, zrobił bym ze stali już ulepszonej np. 40H. Mam też zrobić nową matrycę znajomemu, dał mi starą na wzór, stara nie jest hartowana, jest miękka, z jakiej jest stali, to trudno powiedzieć, matryca ma fi 250mm, od peleciarki 7,5KW.

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez darek4168 dnia Nie 20:28, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thomasek79




Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:12, 18 Paź 2015    Temat postu:

Sam wiesz ile kosztuje matryca 120 + rolki z wałkiem.
Ile , hmmmmm jak najmniej Smile
Wiec myslałem ze zrobic znaczy taniej i z lepszego materiału.
Nie wiem , może się myle.
Planuje zrobić peleciarke na własne potrzeby domowe, i własnie chciałem zacząć od tych najdroższych rzeczy czyli serca maszyny.
Co radzisz zrobić ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek4168




Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 726
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Śro 21:57, 21 Paź 2015    Temat postu:

Tak jak napisałem wcześniej, na początek zrobił bym z stali 40H, matrycę i rolki, wprawdzie matryca powinna być ulepszana, a rolki hartowane, ale jak będą ulepszane, to się nic nie stanie, zawsze będziesz mógł je zahartować. Generalnie jest tak, że obróbka cieplna jest droga,dlatego ,,chińczyki" nie są po obróbce cieplnej. Z tego co wiem to najważniejsza jest w peleciarce matryca i średnica rolek, w matrycy otwory z odpowiednim kątem i gładkie, wypolerowane, a średnica rolek, możliwie jak największa. Odnośnie otworów matrycy, nie wolno moim zdaniem ich ,,docierać", np. olejem z dodatkiem piasku, lub innego środka ściernego, otwory muszą być od razu ,,dotarte", najlepiej wypolerowane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal_LC




Dołączył: 03 Kwi 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:01, 04 Kwi 2016    Temat postu:

darek4168 jak wypolerować otwory? Mam matrycę zrobioną ze zwykłej stali, nie jest hartowana, po 2 godzinach przepuszczania mieszanki piasku z otrębami i olejem otwory faktycznie zaczęły błyszczeć (nie są jeszcze idealne ale jest dużo lepiej) ale efekt uboczny jest taki, że w miejscu, w którym jeździły rolki mam ubytek jakieś 1,5mm matrycy. Myślę, że przede mną jeszcze co najmniej 2 godziny przepuszczania mieszanki ale nie chcę tego robić, żeby nie zniszczyć całkowicie matrycy. Jest jakiś inny sposób na wypolerowanie otworów? Nie chcę hartować matrycy bo pewnie wtedy będzie jeszcze trudniej wypolerować te otwory. A póki co pelet leci z taką wydajnością, że boję się następnej faktury za prąd Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek4168




Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 726
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Pon 20:01, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Najpierw wiertło proste później stożkowe, potem rozwiertak prosty i stożkowy, z tym samym kątem co wiertło stożkowe, na końcu trzpień z płótnem ściernym, najlepiej pneumatyczny. Oczywiście otwory w matrycy co najmniej fi 10mm, małych nie ma sensu, zbyt pracochłonne i ze względu na małą średnicę, niewykonalne. Te fazki 1,5x1,5 to nie jest tak jak być powinno, takie fazki to w chińczykach były, z tego co pamiętam to powinien być kąt, gdzieś na forum jest opis jaki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal_LC




Dołączył: 03 Kwi 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:05, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Dzięki za odowiedź, niestety to mi nie pomoże. Mam już w matrycy otwory po wiertle 8 także rozwiertak musiałby być jakiś 8,2 a takie to nie wiem czy występują. Na otwory fi 10 napewno się nie zdecyduję bo tak gruby pelet ciężko byłoby spalać w moim palniku ze względu na małą średnicę spirali podającej z zasobnika. Po za tym otwory w matrycy są na tyle blisko siebie, że przy rozwierceniu na fi 10 fazki wchodziłyby jedna na drugą. Chyba spróbuję pomysłu z trzpieniem i płótnem ściernym. Przede mną 200 otworów, mam nadzieję, że jakoś się uda. Jak nie to trzeba będzie zrobić nową matrycę z mniejszymi otworami, żeby po nich zastosować rozwiertak 8. Z tymi fazkami to też śliski temat. Wszędzie można wyczytać różne informacje nt ich rozmiaru i kąta. Jak będę miał wypolerowane otwory to zacznę eksperymenty z fazkami. Wtedy już na własnym przykładzie ocenię jak jest lepiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BRYKIECIARKI Strona Główna -> Pellets Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin