Forum BRYKIECIARKI Strona Główna BRYKIECIARKI
Maszyny i urządzenia do produkcji brykietów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana Łożysk w Peleciarkach typu KL

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BRYKIECIARKI Strona Główna -> Pellets
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AGALFUR




Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warmia i Mazury

PostWysłany: Pią 17:34, 25 Lut 2011    Temat postu: Wymiana Łożysk w Peleciarkach typu KL

Panowie.Jak rozebrac rolki zeby czegos nie spier.....Chodzi o wymiane lozysk.KL-200.Prosilbym o jakas sensowna podpowiedz bo przymierzam sie do rozbierania rolek.Chodzi o to ze nie moge wcisnac smaru.Cos sie zatkalo i nic nie wchodzi a boje sie ze dlugo tak nie pociagne.Przy okazji chce zobaczyc jak wygladaja lozyska.Czy wystarczy rozkrecic te rolki na tych srubkach i zdejme je z lozysk czy tez calosc trzeba zdjac nie rozkrecajac z walka.Jak sie do tego zabrac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomeg_t




Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 17:38, 25 Lut 2011    Temat postu:

ja mam taki duży zeger z boku kółka ściągam go i kółko wybijam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AGALFUR




Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warmia i Mazury

PostWysłany: Pią 17:51, 25 Lut 2011    Temat postu:

ojej niewiele przyjacielu rozumiem z tego.U mnie wymontowalem te rolki i teraz dumam jak to rozlozyc.Wczesniej juz wymienilem te bite kalamitki na sruby zeby bylo latwiej smarowac.Teraz cos mi sie chyba w walku zatkalo i nie moge ni grom wcisnac smaru.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
johny




Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:25, 26 Lut 2011    Temat postu:

Wyjmujesz wałek wraz z rolkami z peleciarki... odkręcasz te małe śrubki na około każdej z rolek, te śrubki trzymają taki jakby dekielek musisz go oddzielić śrubokrętem od reszty rolki... tak że dekielek zsuwasz na środek wałka, a następnie rolka bez łożysk schodzi na zewnątrz wałka, a łożyska zostają na wałku potem najwyżej trzeba je zbić młotkiem z wałka, bo siedzą dosyć ciasno...
Tak to wygląda u mnie w KL-230B podejrzewam, że u Ciebie jest podobnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AGALFUR




Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warmia i Mazury

PostWysłany: Sob 17:44, 26 Lut 2011    Temat postu:

Dzieki za podpowiedzi.Zgadza sie wszystko.Juz zrobilem i wiem co sie stalo.Gosc ktory przzerabial mi smarowanie z kalamitek na sruby nie wyjal do konca wszystkiego co bylo w kalamitce i w ten sposob dostala sie kulka i sprezyna z kalamitki do otworu i zatkala otwor w walku.Jesli chodzi o rozmontowanie to dokaladnie jak pisze kolega.Zdjelem rolke i lozyska sciagaczem zdjelem z walka.Nie taki diabel straszny jak go maluja.Jedna uwaga na koniec.Gdzies na forum czytalem ze lozyska powinny byc nie kryte.Aby smar lekko przechodzil.U mnie sa lozyska jednostronnie kryte.Jak to do konca z tym jest???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
johny




Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:51, 28 Lut 2011    Temat postu:

Łożyska powinny być jednostronnie zamknięte, ale koniecznie jedna i druga musi być od zewnątrz zamknięta, a w środku otwarte (w środku tzn. tak jakby ścianki którymi stykają się łożyska powinny być otwarte, a te ścianki zewnętrzne zamknięte aby brud nie dostawał się do środka)... zauważ że w wałku otwór którym wychodzi smar masz pomiędzy łożyskami tak więc aby smar wszedł do łożyska wystarczy że jest ono otwarte od środka, u mnie dodatkowo w roli dystansu między łożyskami jest pierścień zabezpieczający tak aby łożyska nie mogły się przesuwać i zasłaniać otworu na wałku którym wchodzi smar...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AGALFUR




Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warmia i Mazury

PostWysłany: Wto 2:34, 01 Mar 2011    Temat postu:

no wlasnie przjacielu.U mnie miedzy lozyskami jest zeger.Tak dla dystansu.pozatym wszystko sie zgadza z tym co napisales.Wlasnie tak to wyglada u mnie.Toczka w toczke.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AGALFUR




Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warmia i Mazury

PostWysłany: Wto 2:38, 01 Mar 2011    Temat postu:

dodam jeszcze tylko ze lozyska zdjac bylo latwiej niz je tam spowrotem umiescic.Mlotek poszedl w ruch i deseczka.O trza bylo ostro przy...p.Ale sie udalo.Maszynka dzialczy na nowo jak tallalla.smar wchodzi ze hej i jest KLA!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BRYKIECIARKI Strona Główna -> Pellets Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin