Forum BRYKIECIARKI Strona Główna BRYKIECIARKI
Maszyny i urządzenia do produkcji brykietów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Instalacja OR - tekst ujednolicony

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BRYKIECIARKI Strona Główna -> Biopaliwa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 21:33, 02 Lip 2006    Temat postu: Instalacja OR - tekst ujednolicony

Przeraża Cię cena ON szukasz alternatywnych rozwiązań energetycznych .
Trafiłeś w dobre miejsce - czas na instalację OR
DZWOŃ : Adam Dyszy tel. 511-018-118



WSTĘP
Artykuł ten traktuje o tym, jak zachowuje się olej roślinny, (np. rzepakowy , posmażalniczy), jakie przynosi korzyści jeśli zostanie wykorzystany jako paliwo do samochodu z zapłonem samoczynnym. Wspomnieć należy, że pierwszy silnik Rudolpha Diesla zasilany był właśnie olejem roślinnym pochodzącym z orzeszków ziemnych. Wykorzystanie oleju roślinnego jako głównego paliwa wymaga pewnych modyfikacji silnika. Przed spaleniem OR w silniku należy olej podgrzać do temperatury minimum 70°C tak, aby obniżyć jego lepkość i skutecznie rozpylić przez wtryskiwacze tworząc mieszankę paliwową . Okazuje się , że po podgrzaniu do temperatury powyżej 70°C, oleje roślinne mają lepkość zbliżoną do tej odpowiadającej olejowi napędowemu. Rozwiązuję to w ten sposób, że zimny silnik uruchamiam na zwykłym paliwie, w celu osiągnięcia w małym obiegu chłodzącym temperatury ok. 80˚C a następnie przełączam na zasilanie OR dlatego samochód musi posiadać dwa zbiorniki paliw. Główny zbiornik zostaje przeznaczony dla OR natomiast dodatkowy o mniejszej pojemności dla ON. Można postąpić odwrotnie w zależności o preferencji wykorzystywanego paliwa .
Generalnie zimny OR ma znacznie większą lepkość niż olej napędowy. W związku z tym, jeżeli olej roślinny nie zostanie podgrzany od odpowiedniej temperatury porcje paliwa podawane przez wtryskiwacze nie będą w pełni spalane tworząc nagary w komorze spalania, co w efekcie może doprowadzić do uszkodzenia silnika . Konieczne jest więc podgrzanie OR przed skierowaniem do pompy wtryskowej. Olej roślinny ma również tą cechę , że chętnie wyłapuje zanieczyszczenia ze zbiornika dlatego konieczne jest zastosowanie dwustopniowego filtra.
Wyłączanie silnika na dłuższy postój tj. taki przy którym temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej 50˚C powinno odbywać się przy zasilaniu olejem napędowym lub na biodieslu, aby w przewodach paliwowych , pompie i wtryskiwaczach nie pozostał olej roślinny, co mogłoby znacznie utrudnić, a przy zupełnie zimnym silniku nawet uniemożliwić następne jego uruchomienie.
W tym celu na ok. 3 minuty wcześniej włączamy ponownie ON celem wypłukania z układu resztek oleju roślinnego.
W okresie zimowym zalecane jest , celem rozrzedzenia, dolanie ON do zbiornika z OR w proporcji : 80%OR i 20%ON

Spośród różnych dostępnych w handlu olejów najtańszym jest olej posmażalniczy palmowy a najbardziej popularnym , z uwagi na dostępność jest rafinowany olej rzepakowy z Biednej Bronki lub Lidla . Zaletą surowego oleju rzepakowego jest również możliwość tłoczenia go we własnym zakresie co czynią już rolnicy.
Jazda na oleju roślinnym oznacza nieco mniejszy hałas z silnika i nieco większe zużycie paliwa, jako że olej roślinny ma wartość opałową wynoszącą 96% wartości opałowej oleju napędowego jest to zaledwie o 4% gorszy wynik.

Testom na hamowni został poddany samochód marki Citroen Berlingo wyposażony w silnik 1.9D. Głównym celem było sprawdzenie jak silnik zachowuje się przy zasilaniu olejem roślinnym posmażalniczym poddanym wcześniej procesowi oczyszczania i degumingu. Pojazd został przystosowany do jazdy na oleju roślinnym.
W zakresie prędkości obrotowych powyżej 2400 obr/min parametry: moc silnika i moment obrotowy prezentowały się lepiej niż w przypadku stosowania tradycyjnego paliwa tj. oleju napędowego. Maksymalna moc przy jeździe na oleju roślinnym nie była większa niż dla oleju napędowego przy ok. 4200 obr./min lecz silnik pracował z większą mocą w szerokim zakresie użytkowym obrotów.
Opinie na temat zasilania silników diesla olejem roślinnym są podzielone, w sporej części wypowiadane przez ludzi, którzy nie mają na temat tego paliwa ani silników żadnego pojęcia. Skąd więc brać rzetelne informacje?
Najprościej korzystać z doświadczeń innych. Rozbudowaną bazę danych pojazdów jeżdżących na oleju roślinnym można znaleźć na stronie :
[link widoczny dla zalogowanych]
Baza stale się powiększa i liczy ponad 250 wpisów samochodów jeżdżących na oleju świeżym i przepracowanym, dolewanym do oleju napędowego albo stosowanym jako jedyne paliwo.

Spośród znajdujących się w bazie danych pojazdów:
34% posiada dwa zbiorniki paliwa,
51% ma jakiś element podgrzewający paliwo,
43% jeździ na oleju przepracowanym a
95% pracuje bezproblemowo!!!

To chyba najlepszy argument przemawiający za tym paliwem. Polecam zajrzenie do tej bazy i odnalezienie tam samochodu, którego używasz, być może ktoś już jeździ takim samochodem na oleju roślinnym.


ROZWIĄZANIE
W obecnych czasach cena oleju napędowego z uwagi na kurczące się zasoby ziemi będzie systematycznie wzrastała. Zmusza nas to do szukania alternatyw dla ON. Jedną z nich jest właśnie omówiona wyżej dwu zbiornikowa instalacja. Skupianie się na garażowej produkcji estrów metylowych, żmudne przystosowywanie ich do silnika wielokrotne porażki i niepotrzebne wydatki doprowadzają często w ślepy zaułek. Jak to niewiele potrzeba by wprowadzić zakaz obrotu komponentami do wyrobu metyloestrów - przypuszczalnie to kwestia czasu. Ktoś kiedyś powiedział : „ proste jak budowa cepa” więc drogą na skróty, skutecznie i prosto proponuję wykonanie w Twoim samochodzie omawianej instalacji pozwalającej na tankowanie prosto z butelki .

Wykonuję instalacje OR w samochodach: osobowych , dostawczych , ciężarowych oraz sprzęcie rolniczym - zgodnie z przyjętymi wyżej zaleceniami.

Zakładana przeze mnie instalacja składa się z :
- Zbiornika 20 lub 30 litrów
- Elektrozaworów ze sterownikiem
- Filtrów ( wstępny i dokładny ocieplony )
- Nagrzewnicy dwustopniowej

Cena instalacji :
- Samochód osobowy 1000 zł
- Samochód dostawczy 1200 zł
- Samochód ciężarowy 1800 zł
- Ciągnik rolniczy 1200 zł

Przy założeniu, że cena ON wynosi 3.80 zł a OR posmżalniczego 2.20 zł zwrot poniesionych kosztów następuje już po spaleniu 625 litrów tj. po ok. 1000 km .!!!!

Z uwagi na ogromne zainteresowanie proszę o telefoniczne uzgodnienie terminu instalacji.
Kontakt :
Adam Dyszy
Wodzisław Śląski
tel. 511-018-118
email : [link widoczny dla zalogowanych]
Skype: dorota.dyszy
GG 8607339
Istnieje możliwość wykonania instalacji OR u klienta.

Oprócz wykonywanych instalacji posiadam na bieżąco olej posmażalniczy palmowy lub mieszany w cenie 2,20zł / Litr do odbioru na terenie Rybnika i Wodzisławia Śląskiego .
Ilości 1000 litrów i więcej dostarczam w paleto-zbiornikach na terenie śląska pod wskazany adres.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
valtek




Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:45, 05 Lip 2006    Temat postu:

przez rok czasu wykorzystywałem OR produkcji Niemiec do ciągnika siodłowego DAF 85 i ładowarki czołowej.
Teraz nikt w życiu nie zmusi lać to świnstwo do baku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
danielo




Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przybówka

PostWysłany: Śro 19:15, 26 Gru 2007    Temat postu:

Dlaczego??? co się stało???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BRYKIECIARKI Strona Główna -> Biopaliwa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin